Ghost Recon Breakpoint؛ مهم‌ترین بازی یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۹ دیدگاه خود را بنویسید

سبک شوتر تاکتیکال از آن سبک‌های خاص دنیای بازی‌های ویدئویی است. در شوترهای تاکتیکال دقت، هوشمندی، همکاری تیمی، شکیبایی و ظرافت فاکتورهای مهمی هستند که آن را از بقیه‌ی سبک‌ها تمایز داده‌اند. یوبی‌سافت نیز دو فرنچایز مهم در این سبک دارد؛ اولی Rainbow Six که تغییر در فرمول کلی آن و رفتن به سمت یک تجربه‌ی تماما چندنفره و رقابتی با نسخه‌ی آخرش یعنی Siege آن را تبدیل به یکی از بازی‌های پرطرفدار و پول‌ساز یوبی‌سافت کرده و دومی، Ghost Recon که مجموعه‌ای ریشه‌دار است و از دیرباز طرفداران زیادی را به خود جلب کرده. نسخه‌ی جدید این مجموعه با پسوند Breakpoint، از خیلی جهات مهم‌ترین بازی یوبی‌سافت در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود و یوبی‌سافت هم روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده است. در ادامه‌، نگاهی خواهیم داشت به ویژگی‌های جذاب این بازی.

این روزها بحث حضور بازیگران مطرح در بازی‌های ویدئویی تبدیل به یک ترند شده است. درست یک شب بعد از حضور «کیانو ریوز‌» (Keanu Reeves) روی استیج کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 و اعلام حضورش در Cyberpunk 2077، یوبی‌سافت هم از تکنیک مشابه استفاده کرد و «جان برنتال» (Jon Bernthal) را به همراه یک سگ روی استیج فرستاد. این بازیگر مطرح که گیمرها بیشتر او را به خاطر حضور در سریال The Punisher می‌شناسند، در اصل همان آنتاگونیست بازی Ghost Recon Breakpoint است. این شخصیت‌ را برای اولین بار در محتوای الحاقی Operation Oracle از نسخه‌ی قبلی یعنی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands ملاقات کردیم.

او در بازی نقش «کول دی. واکر» (Cole D. Walker) را برعهده دارد. ۴ سال از وقایع Wildlands گذشته و شرکت Skell Technology که متعلق به «جیس اسکل» (Jace Skell) است، در جزیره‌ای به نام Auroa روی ابزارآلات پیشرفته جنگی کار می‌کند. همه‌چیز البته در آن جزیره بر وفق مراد پیش نمی‌رود و شواهدی مبنی بر احتمال خطرساز شدن این شرکت و جزیره‌ی Auroa به دست دولت آمریکا می‌رسد. همین قضیه‌، موجب می‌شود تا یک جوخه‌ی ارواح (Ghost Recon) تحت رهبری «نومد» (Nomad) به آن جا فرستاده شود تا اوضاع را بررسی کنند. نومد همان شخصیت اصلی بازی‌ست که هدایت او بر عهده‌ی گیمرها قرار دارد. این جوخه متوجه می‌شود که کول، که خود روزگاری یکی از اعضای ارشد Ghost Recon بوده، تبدیل به یک یاغی شده و آن جا ارتش خصوصی خود را به راه انداخته و با تجهیزات به دست آمده از Skell Technology یک تهدید برای جهان به حساب می‌آید. داستان کلی بازی، روایت‌گر تقابل جوخه‌ی نومد با ارتش کول است که البته با پیچ‌ و خم‌های مختلفی آراسته شده و قرار است تا بهترین تجربه‌ی داستانی ممکن در سری Ghost Recon را به همراه بیاورد. حضور یک بازیگر مطرح مثل جان برنتال هم خود سند محکمی بر توجه سازندگان به داستان این بازی است.

اما از داستان که گذر کنیم، به گیم‌پلی می‌رسیم. به عنوان یکی از مهم‌ترین فرنچایزهای سبک شوتر تاکتیکال، انتظارات از Ghost Recon Breakpoint بسیار بالاست. اول از هر چیز، باید گفت که آن ساختار Open World به کار رفته در Wildlands بار دیگر در Breakpoint هم مورد استفاده قرار گرفته است. شما در جزیره‌ی Auroa هستید، جزیره‌ای که کاملا تخیلی است و بر اساس منطقه‌ی خاصی از جهان ساخته نشده. نسخه‌ی قبلی در کشور بولیوی جریان داشت. سازندگان با جزیره‌ی Auroa، به آرزوی خود مبنی بر داشتن منطقه‌ای که به دلخواه و آزادانه و بدون نیاز به وفادار ماندن به محل واقعی بتوانند آن را طراحی کنند دست یافته‌اند. این جزیره مناطق مختلفی دارد. از جنگل‌های بارانی گرفته تا کوهستان‌های پوشیده از برف، صحراهای خشک و طاقت فرسا، باتلاق‌ها و آتش‌فشان‌ها. وجود این زیست‌بوم‌های مختلف در بازی باعث شده تا مراحل بازی هم تم‌ خاص خود را داشته باشند. جوخه‌ی نومد به‌شدت در تنگنا قرار دارد. آن‌ها از لحاظ نفری به‌شدت کمتر از دشمن هستند و به منابع زیادی هم دسترسی ندارند. از سوی دیگر، باید با خطرات طبیعی نیز ستیز کنند تا زنده بمانند. یک نوار استقامت (Stamina) در راستای هرچه تاکتیکال‌تر شدن بازی به آن اضافه شده که باید گیمرها به آن دقت زیادی کنند.

بازی اساسا یک تجربه‌ی Co-Op محور است. در قالب یک گروه چهارنفره به همراه دوستان خود، می‌توانید کل بازی را تجربه کنید. همین قضیه باعث شده تا آن دوز تاکتیکال بودن بازی بسیار بیشتر حس شود. شما باید مدام با هم‌تیمی‌های خود در ارتباط باشید و برای پیروز شدن در عملیات‌ها از کمک آن‌ها بهره بجویید. ارتباط داشتن با هم‌تیمی‌ها، کلید موفقیت در یک شوتر تاکتیکال است و سازندگان Ghost Recon Breakpoint به خوبی از این قضیه مطلع هستند. به همین علت، سازندگان قصد دارند تا کاری کنند که شما سعی کنید بازی را به همراه دوستان خود و به صورت Co-Op تجربه کنید. به این منظور، برای تجربه‌ی Breakpoint شما نیاز به اتصال به اینترنت دارید. البته، اشتباه نکنید. لازم نیست حتما بازی را به همراه چند گیمر دیگر تجربه کنید. می‌توان بازی را به صورت انفرادی و با همراهی ۳ هوش مصنوعی در نقش ۳ عضو دیگر جوخه نیز تجربه کرد، ولی باز هم اتصال به اینترنت ضروری است.

در بازی یک بخش PvP هم وجود دارد تا انتظارات علاقه‌مندان به شوترهای رقابتی هم برطرف شود. با این که هنوز جزئیات مودهای این بخش معلوم نیست، ولی تائید شده که برای پیروزی در این بخش هم باید تیم‌ها همکاری سطح بالایی از خود به نمایش بگذارند و نشان دهند که می‌توانند در شرایط سخت، هوای دیگر اعضای تیم را داشته باشند. مضاف بر این‌ها، سازندگان قرار است تا از بازی پشتیبانی خوبی به عمل بیاورند. هر چهار ماه قرار است تا محتویات تازه‌ای برای بازی منتشر شود تا ارزش تجربه‌ی آن بالا بماند. وجود یک سیزن پس هم برای بازی تائید شده که با خود دو محتوای الحاقی بزرگ را به همراه خواهد داشت.

بازی Ghost Recon Breakpoint قرار است تا در تاریخ ۴ اکتبر سال ۲۰۱۹ (برابر با ۱۲ مهر ۱۳۹۸) برای سه پلتفرم اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ منتشر شود. جالب است بدانید این بازی حدودا یک ماه بعد و در ماه نوامبر برای پلتفرم جدید گوگل یعنی گوگل استیدیا هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *