,

ABZÛ

در دسترس:

در انبار موجود نمی باشد


120,000 تومان

ABZÛ، اولین ساخته جاینت اسکوئید، استودیو تاسیس شده توسط مت ناوا، طراح هنری بازی‌های Flower و Journey، باری دیگر نبوغ یک طراح هنری را نشان می‌دهد که چگونه با هنر می‌توان در صنعت بازی، زیبایی‌ها را به تصویر کشید. ABZU که مخفف دو کلمه AB‌ به معنای اقیانوس و ZU‌ به معنی اکتشاف است و در کلمه «حکمت اقیانوس» معنی می‌دهد، روایتی خطی اما با شیوه‌ای منحصر به فرد را با داستانی متفاوت پیش می‌گیرد، دراین بازی رنگارنگ هیچ گفتگویی در میان نبوده و بازیکنان باید به واسطه حکاکی‌های روی خرابه‌های باستانی مدفون شده در زیر اقیانوس به درک خود از داستان برسند. درکی که هرچند مانند بازی Inside پررمز و راز نیست اما تا حدودی دارای گنگی بوده و می‌تواند دیدگاه‌های متفاوتی را به همراه داشته باشد.

در این بازی با یک موجود شبیه به انسان همراه می‌شوید که براساس حکاکی‌های برروی دیوار از یک قوم به ظاهر منتقرض شده می‌آید، اما با این حال هیچگونه اطلاعی در رابطه با گذشته آن نداریم. داستان بازی پیرامون موجودات دریایی، نیرویی اهریمنی و همچنین زندگی در زیر اقیانوس‌ها می‌گذرد. جایی که شخصیت اصلی داستان با ورود به مناطق جدید، با گونه‌های جدیدی از ماهی‌ها روبرو می‌شود که تعداد آنها به دهها گونه می‌رسد. در حالی که گاهی به یک دلفین چسبیده و با سرعت با سایر ماهی‌ها به بیرون از آب می‌پرید، گاهی نیز خود را درحال شنا در میان خزه‌ها خواهید یافت که در یک کلمه از آن «لذت» خواهید برد. البته گاهی اوقات سکوت مرگبار، تنها زمزمه‌ای است که به گوش می‌رسد، این همان‌جایی است که باید برای بازگرداندن زندگی به زیر اقیانوس‌ها کاری کنید. با پیشروی در داستان هرچه بیشتر به ارتباط میان خود و طبیعت اطراف پی خواهید برد. ارتباطی که به اعتقاد من در ذهن توسعه‌دهندگان، دارای ارتباطی عمیق با وقایعی است که در مقدمه بررسی ABZU‌ آورده‌ام.

گیم‌پلی بازی بسیار مینیمال بوده و دارای ویژگی‌های محدودی است. در زیر آب می‌توانید با فعال کردن وسیله‌هایی شبیه به چراغ غواصی، از میان برخی موانع عبور کنید. گیم‌پلی ABZU در مجموع بسیار ساده است و هیچ المان خاصی را شامل نمی‌شود. شخصیت‌ اول داستان تنها شنا کرده، به تماشای ماهی‌‌ها یا لاکپشت‌های مختلف نشسته و برای بازگرداندن حیات به دنیای تاریک تلاش می‌کند.

شناسه محصول: نامعلوم دسته: ,