تولد سری سولز 2

نمیدونم خوابی که توش دارک سولز بازی کردن باشه تعبیرش چیه توی چند تا کتاب تعبیر خواب هم که دیدم نوشته بود You Are Dead و شما باید تلاش کنید اون همه Soul ای که با بدبختی جمع کرده اید رو پیدا کنید البته همونجا اون کتاب رو بستم گفتم منو از چی میترسونی من بزرگترین دستاورد و افتخار زندگیم تمام کردن دارک سولز ها بوده????
میگن هر شکستی مقدمه ی پیروزیه شاید هر جا تو زندگی سوتی دادیم یا سرمون کلاه رفت با این جمله سر خودمون رو شیره مالیدیم اما سری سولز واقعا از یک شکست شکل گرفت تیم From Software قرار بود ادامه ی بازی King’s Field را بعد از حدود7-8 سال بسازد و یک بازه 2 ساله برای اتمام این پروژه در نظر گرفته شده بود اما این پروژه از همان اول بوی مرگ و شکست میداد;ترس از اینکه شاید این پروژه ی جدید نام King’s Field را خدشه دار کند و به همین علت دست به ریسک زدند و خواستند یک جورایی این پروژه ی جدید نام King’s Field را به دنبال خود نداشته باشد و وارث غیر مستقیم این بازی باشد .همین ترس و واهمه مقدمه ای شد برای باز گذاشتن دست میازاکی و دادن مجوز به دیوانگی های این کارگردان تحسین شده!
میازاکی را باید از اون دسته ژاپنی ها مثل شینجی میکامی و هیدکی کامیا و هیدئو کوجیما و… بدانیم که ذاتا دیوانه هستند اما از آن دیوانه خوب ها نه از اون دیوانه هایی که تو ژاپن الان با شخصیت انیمه ازدواج میکنند یا آنها را میپرستند!!!
میازاکی با خودش گفته بود *حالا که این پروژه قراره ریسک پذیر باشد و احتمال شکستش شاید بالا باشد پس بهتره تمام ایده هایم را پیاده کنم و چیزی متفاوت از تمامی عناوین بازار عرضه کنم*
برای همین سبک بازی را اکشن نقش آفرینی با یک تم و استایل خاص برگزید استایلی که شبیه مانگا هایی بود که در بچگی میخوانده مثل مانگا و انیمه تحسین شده ی Berserk باشد و البته سبک خاص معماری و محیط ها را از شاهکار فامیتو اوئدا یعنی ICO الهام گرفت زیرا ICO اولین بازی ای بود که میازاکی در عمرش بازی کرده بود و حتی همین ICO میازاکی را به این فکر انداخته بود که تغییر شغل بدهد و طراح بازی های ویدیویی شود.
خب تمام تم و سبک و اتمسفر بازی به گونه ای خاص تکمیل شد اما آخه ریسک تا چه اندازه؟َتو این بازار و هزینه بالای ساختن بازی کدام استدیویی واقعا جرات داشت عنوانی بسازد که تا سر حد مرگ سخت باشد که حتی بسیاری از گیمرها همان نیم ساعت اول دلشان برای پولی که برای چنین بازی ای خرج کرده اند بسوزد……

جالبه میازاکی در یکی از مصاحبه هایش گفته است که درجه سختی بالای بازی اصلا یکی از اهداف ما نبود و بیشتر قرار بود بر روی محیط و اتمسفر و سبک تاریک مانور بدهیم و ما میخواستیم تمام محیط بازی یک جورایی حس و بوی پلیدی و شیطانی را همراه خود داشته باشد.
اما چاشنی این بوی پلید شیطانی چه میتوانست باشد و البته چی بهتر از روان ما گیمر های بدبخت ! همین جا بود که درجه سختی بازی تا به سر حد مرگ بالا برده شد اما آیا این بو به اندازه کافی بد شده بود اما چه کار باید میکردیم چطوره که محیط بازی رو تاریک کنیم و چک پوینت نزاریم و اصلا نزاریم بازی را متوقف شود و از همه مهم تر یک گیمر نیم ساعت بازی کند کلی Soul جمع کند و بمیرد و همه اش از بین برود اینطوری بود که انقدر این آش شله قلمکار رو هم زدند تا بوی گندش به اندازه کافی شیطانی شد.
همه ی این عوامل دست به دست هم دادند تا دیمونز سولز شکل گرفت و میاراکی مطمئن بود حتی اگر این پروژه شکست بخورد برای کسی مهم نیست و چیزی از دست نمیدهد و در واقع به گونه ای تیری در تاریکی بود.البته در این میان از نقش سونی نباید بگذریم که به خودش جرات داد ناشر این بازی باشد و بالاخره دیمونز سولز به طور انحصاری برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد اما هفته اول با فروش فقط 20 هزار نسخه یک جورایی شکست محسوب میشد اما همانطور که گیمر ها بعد از تست کردن سری سولز و بلادبورن اوایل کمی دلشان به حال پول خرج شده میسوزد و اما بعد از چند ساعت و خو گرفتن با بازی سه یا چهار بار تمامش میکنند و شب و روز خوابش را میبینند اخبار و تمجید از بازی با سرعت در سراسر جهان بین گیمر ها پخش شد و به موفقیت عظیمی مانند متا 89 و بازی سال 2009 وبسایت گیم اسپات و … دست یافت.
دیمون سولز اومد و دارک سولز هم اومد و بلاد بورن هم اومد و الان هم آخرین قطعه پازل قرار است عرضه شود شاید تمام این دیوانه هایی که پا به پای میازاکی آمده اند زمانی که فهمیدند آخرین شماره از سری سولز همین 24 فروردین قرار است عرضه شود در کنار انتظار سخت و خوشحالی غیر قابل وصف ناراحت باشند که چنین شاهکاری قرار است به پایان برسد.
گاهی اوقات فکر میکنم خب بازی های Frome Software و سری سولز چی دارن که بقیه بازی ها ندارند واقعا اخه مگه میشه عاشق بازی ای شد که نه میشه بازی رو توقف کرد(Pause) نه میشه تا رسیدن به Bonfire (حالت چک پوینت سری سولز) سیو کرد نه روایت داستانی منجسم دارد(اگر بخواهید داستان سری سولز را باید متوجه شوید باید دونه دونه از NPC ها و Document ها بفهمید) آخه چرا باید من دسته پی اس 3 ام رو چند بار بکوبم زمین تا هر سری که پیش رفیق تعمیرکارم رفتم همون اول بگه باز نشستی دارک سولز بازی کردی آخه این بازی چی داره که تو انقدر دیوانه اش شدی؟ گفتم وجدانا نمیدونم بدکوفتیه یه کرمی تو وجودآدم میندازه نمیدونم چیه واقعا؟!ولی عاشقشم!

2 دیدگاه

  1. 5 فروردین میاد 24 مارچ نه 24 فروردین

    1. دوست عزیز ریلیز ژاپن 24 مارچ ه ریلیز جهانی 14 آپریل ه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *